Kvalitetspolicy
Eftersom kvalitet är ett kärnvärde för Svarvcenter i Tranås AB, skall bolaget på detta område rankas som ledande i den verkande branschen. Detta uppnås genom kundfokus som bygger på ledningens- och medarbetarnas engagemang. För oss på Svarvcenter kommer kvalitet främst!
KUNDFOKUS
Kvalitet är ett mått på våra prestationer ur kundens synvinkel. Företagets framgång på marknaden är beroende av förmågan att:
- Förstå och tillgodose kundernas behov
- Alltid sträva efter att uppnå maximalt kundvärde, felfria produkter och tjänster
- Överträffa kundernas förväntningar.
För att uppnå detta, måste vi vara bättre än våra konkurrenter. Det kräver i sin tur att vi lyssnar på våra kunder och utifrån deras synpunkter, ständigt planerar och genomför varaktiga förbättringar i vår verksamhet.
LEDNINGENS ENGAGEMANG
Ledningen ska tydligt visa sitt engagemang för kvalitet genom att:
- Sätta tydliga mål
- Utveckla alla medarbetares kompetens och delegera befogenheter och ansvar så långt som möjligt
- Basera åtgärder på fakta, med en helhetssyn och ett långsiktigt perspektiv på verksamheten.
MEDARBETARNAS ENGAGEMANG
Samtliga medarbetare inom Svarvcenter i Tranås AB ska:
- Förstå sin egen roll och kunna ta ansvar för kvaliteten i sitt arbete
- Vara medvetna om önskade resultat
- Bidra aktivt, i samarbete med andra, till att uppnå bolagets målsättningar.
Lars Eriksson – VD, Svarvcenter i Tranås AB